#xminta lebih...cukup lah setia...

Wednesday, 20 March 2013

Result..,pliss be nice to my brother..

Assalamualaikum....
Erm...nk kate pe ?
esok result Spm keluar...tggu result adik, aq plak x leh duk senang...=.='


uhu...#see? sweet x kkak mu? payoh nk cri kakak sweet gnie eyh... :p (masuk lift, tekan sendiri)
law result mu mOlek. aq blanje ....erk... hotplate dh r neh? tu je mampu. aq ni blajo ag. cam kais pagi. mkn pagi. kais ptg. mkn KFC. ... pape un...esok jgn lupe calling2 !. result mOlek tepun r...result xmOlek wat diam je. aq fham2 sndiri :p aha
pape un...aq doakn ntuk mu....
dear result, pliss be nice to my brother... <3


#tetibe kebulur nk mkan hot plate...
xdpat hot plate pn...nk nie...jadilah...



p/s: Goodluck to all 95's who gonna take the SPM results tomorrow (:

Sunday, 17 March 2013

Tetibe rasa.. ... ...

Erkk...teringat...
Kata-kata Ustaz Don Daniyal:

"Kalau rindukan seseorang, baca AL-FATIHAH sambil tangan di dada. Dan berzikir kepada Allah dengan niat semoga dia merasai rindu kita padanya" 


Everything is gonna be oke :)

Assalamualaikum...
Alhamdulillah...dapat jugak selit2 jap. update entry. :) (esement brlambak sebelah lappy =.=')
Takkan ku biarkan blog terbiar tanpa tuan.
Dan...Alhamdulillah jugak, walaupun minggu lepas kehidupan agak sedih...tapi skrg hari2 berjalan semakin baik walaupun diserabuti dengan esement2... :p
See? Allah selalu ada untuk kita ^^

Dan tetibe aq terjumpa ni :)

TAHUKAH KITA? Ketika Allah rindu pada hambanya, Allah akan mengirimkan sebuah hadiah istimewa melalui malaikat Jibril yang isinya adalah ujian…
Dalam hadith qudsi Allah berfirman:
Pergilah pada hambaku lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya.”(HR. Thabrani dari Abu Umamah)
Abu Said dan Abu Hurairah r.a. meriwayatkan bahawa Nabi SAW. bersabda:
Seorang muslim yang ditimpa penderitaan, kegundahan, kesedihan, kesakitan, gangguan, dan kerisauan, bahkan hanya terkena duri sekalipun, semuanya itu merupakan kafarat (penebus) dari dosa-dosanya.
(H.R. Bukhari dan Muslim)


Dan ini...
Jangan sedih bila orang lain tidak memahami anda..
Tapi sedihlah kerana anda tidak mau memahami orang lain.
Jangan sedih bila orang lain tidak mempercayai anda..
Tapi sedihlah kerana anda tidak percaya diri sendiri.
Jangan sedih bila orang lain tidak memberi kesempatan kepada anda..
Tapi sedihlah kerana anda belum buat persiapan.
Jangan sedih bila orang lain tidak menghargai anda..
Tapi sedihlah kerana anda tidak bisa menghargai orang lain.
Jangan sedih bila orang lain menghina anda..
Tapi sedihlah kerana anda membuat hina diri sendiri.
Jangan sedih bila orang lain memaki anda..
Tapi sedihlah kerana anda bermulut jahat pada orang lain.
Jangan sedih orang selalu mengritik kita..
Tapi sedihlah kerana anda tak pernah mau perbaiki diri.
Jangan sedih kerana anda selalu jatuh..
Tapi sedihlah kerana anda tak mau bangkit kembali.
Jangan sedih kerana perjalanan hidup anda pahit getir..
Tapi sedihlah kerana anda tak pernah belajar dari pengalaman..


Dan aq? Aq oke je... Alhamdulillah segala yang berlaku memberi aq lagi banyak kekuatan. 
Dan memaafkan mungkin tak akan dapat mengubah masa lalu. 
Tapi ianya akan dapat mempermudahkan masa depan.

Lagipun bila difikir2kan kembali smua yang pernah aq lalui sebelum2 ni...sekurang2nya dulu2 dia pernah berbuat baik kat aq...dan tak kan disebabkan sedikit masalah temeh ni aq nak terus bermasam muka?...
mungkin dia tak sengaja. atau salah faham.
atau mungkin betul salah aq. buat dia tak puas hati. tanpa aq sedar.
Manusia tak ada yang sempurna. 
Apa2 pun. Alhamdulillah...segala yang berlaku ada hikmahnya :)

Aq maafkan kau. aq pun hrp kau maafkan aq. Tapi aq dah tak bleh nak kembali cam dulu2...aq dah rasa selesa diam mcam ni ...
Dan kita leh tumpu kerja masing2 tnpa fikir hal temeh2 ni...gud luck for ur final ^^

to me#think positive...n be strong...

Wednesday, 13 March 2013

Sorry to say. =,='

Bismillahirahmanirahim...
Assalamualaikum~~~~~~~~~~
mood : sparuh stress. + disappointed + blank ting tong. =.='

Dah lame xbukak blog. Dan hari ni. aq try gak luang kan mase masuk lam rumah comel aq ni ^^ kemas2. daripada berabuk...uhu Dah. tak nak melalut. Jap lagi kne gi bengkel jait. Dan alamatnye...malam krang gak bru balik bilik. Bilik? tu aku nk cakap sebenarnya...=.='
Aq spoilll yg amat spoilll.///
Dalam 2 3 minggu ni...boleh kata tiap3 hari muka aku yang gigih ni tercongok kat studio...dan 2 hari lepas...hah, 2 hari lepas...baru aku terrrrsedar sesuatu. ish! aq kecewa gila dengan diri aku sendiri...cam loading je...xpun pending...xpun lambat pick up! *pang3x...lempang muka sendiri...=.='

Tengah2 duk lepak2 kat studio. sambil2 pekena air mineral kurang manis, dan duduk sila2 di facebook. tetiba hati ni meronta3 gitu nak bukak twitter...haaa...slain blog aq yang berhabuk dah lame tak bukak ni. twitter aq tu bersawang. lagi lame tak bukak.
tapi hari tu aq bukak. buang tebiat ape ntah. =.=' kate ummi, petunjuk kot...dan aku terrrjumpe sesuatu. yg amat sesuatu. :) dtg dari? bilik aq???


Ok...fine.........:)
Aq pending...bnde dah lame. aq baru sedar! tu kt twitter. kt fb pn ade gk kn?... :) aq tau je...dan aq lak nak kau tau...
Aq, Nurul Nadia Binti Muhamad, brsumpah. dan bersaksikan Dia. (even aq tau, xbaik main2 sumpah.tapi aq xpenah main2 ngn sumpah.)
Aq langsung tak kebulurr sentuh @ usik @ cuit @ cubit dan macam2 '@' lagi barang2 kau. Aq balik bilik tu pun jarang2. Nak tgok muka korang pun jarang2. Nak sembang2 pun jarang2. Nak sentuh barang2 aq lam bilik tu pun jarang2. paling penting.nak tgok running man aq pun jarang3 dapat. Ni nak ambil barang kau???
Aq mintak maaf sebab tak sedar dah hampir seminggu kau makan hati dengan aq...makan hati sbb kau 'ingat @ tuduh' aq amek barang kau... Bila aq fkir3 balik, a.ah...baru ku sedari...dah hmpir seminggu kau tak cakap langsung dengan aq. uhu. sorry sangat.
Kau lancarkan perang dingin ngn aq sorang2...aq lak tak tahu pape...=.='sorry...aq bukan xnak join...sries aq xsedar...sebab aq xrase, aq buat salah ngn kau.
barang ape yang kau maksudkan?...just aq nak kau tahu, aq xterdesak lagi nak amek2 barang orang. aku kenal sangat perangai kau macam2 mane. Amat mustahil sekali klau aq still nak usik brang2 kau. So, pliss jangan perasan makan hati ngn aq.
why not u ask me directly? daripada kau diammm je macam tu ngn aq. and than, kau duk sakit2 hati tengok aq, kutuk2 aq ngn kawan kau, n meluah2kan perasaan sakit hati kau yang silap tafsiran tu kat laman sosial? *gituu...ayat sastera aq bagi. free2 je.

Aq nk jawab 3 je dari twitt2 kau atas nuh.

1)ego? : Seriesly. aq x ego. aq pling benci ego. MELAINKAN kalau orang tu main cabar ego aq...*sorry to say, macam situasi kite skrg...

2)kau tggu aq minta maaf? : tak payah tggu la...susah2 je.. law btul salah aq...aq akan mintak maaf. tapi macamne aq nk tahu tu betul2 salah aq atau tak? aq xkan minta maaf kalau tu bukan salah aku n kau pun dah tduh2 n ktuk2 aq kn... :)

3)aq buat muka suci cam tak de pape? : Aq nk ulang lagi Aq tak amek barang kau. brang ape pon aq xtahu. memang lah bgi aq cam tak de pape. lgipon, aq xbuat2..dah memang muka aq suci nak buat camne?... =.='
Just nk ingatkan...

Aq tak nak cakap byk. Selagi mane kau diam. Aq pun akn diam. Kau yg nk sangat tengok aq mcm mane kan? :)

Aq pn nk bgtau...klau aku slalu xde lam bilik tu, bukan sbb aq takot @ salah @ lari dari masalah ke haper, cume...aq mmg byk krje kt studio.dh nk final. n kalau aq balik bilik pun, aq kesian kalau kau tak selesa...yelah, kau pun xnak tgok muka aq kan...dalam ego2 aq pun. aq try gk mgalah...biar aq yg kluar bilik k...:) lgipun aq msih ada rmai kawan lain :) bilik2 kawan2 aq pun ade...
**
Dan...jgn risau...aq xde crite2 pn psal kau kat orang...mention kau pun tak. smua org x sempurna kan... :)  tapi aq mnusia biase yang 'mungkin' akan gila kalau pendam byk2 mslh + stress byk2 krja...so.crite kt my ummi je ok. :) n kt blog nih. mgkin agk open law org bace. tapi...kau yg start dulu kan?. aq follow je...

Aq pun bkn nk sgt join prang dingin ni...cme kau salah org nak ajak join. Aq byk krje lain nak fikir. Aq diam pun bukan aq nk gaduh. Aq dah tak boleh nak biase mcm dulu. Aq dah penat nk jaga hati korang. Dah byk kali kau buat aq rasa bnda yg sama.

Double3 kan Chck benda yg "AKU AMEK" (katenye) tu...kalau btul aku salah...bagi aku bukti, tu salah aq. bukan kutuk2 aq blakang tanpa pngetahuan aq k...:)

Be mature and professional...
Sem depan. Jangan letak nama aq sebilik ngn korang lagi. Cukuplah slama ni aq brsabar :) ...aq xmarah...aq trkilan je. dah 4sem kite sebilik.knape slalu aq yg kena? knape salah aq yg korang cari? aq xnk ungkit smua yg aq pnah buat utk korang. Aq cme nk korang ikhlas je bila brkawan...aq xnk suatu hari nanti ape yang korang buat, korang akan dapat balik...dan...

*untuk sorang lagi : brhenti lah brmuka2...kau buat aq serba salah bila kau buat baik2 ngn aq, sedangkan...hati aq dah tak boleh nak trima kau. kau dah byk kali minta2 maaf dulu...tapi skrg? u do the same.
Aq xbenci korang pn...series...setiap yang berlaku tu ada hikmahnya...mungkin korang salah faham ke ape. dan aq pun mungkin cepat emosi ke ape...aq sntiase maafkan, kalau tu salah faham dari korang...
Aq bukan pendendam..tapi aq bukan pelupa. :)

p/s: bak kate ummi. law nak berjaya...jangan ambil kisah @ sedih2 dgn benda2 temeh...selagi kita ada Dia :)
Ya Allah...lembutkan lah hati ini agar dijauhi dari rasa benci dan dendam yang boleh memudaratkan diri...amin...
m
e
s
s
a
g
e
 
Full design and Custom Blog Design by jiakreatifelt.com